Recensie: I Love You, You’re Perfect, Now Change

Een cast bomvol sterren komt bij elkaar in de intieme ruimte van het Above the Arts-theater in Londen om de klassieker I Love You, You’re Perfect, Now Change op te voeren. Wim was erbij en vond het best vermakelijk.

I Love You, You’re Perfect, Now Change bestaat uit verschillende sketches – elk nieuw liedje bevat een nieuw aantal personages en verhaallijnen – over alle stereotypische relatieproblemen en vertoningen van typisch man/vrouw-gedrag die je maar kan bedenken. Er zijn vrouwen die wachten op telefoontjes, ongemakkelijke bezoeken aan ouders en mannen die wensen dat ze toch maar iets knapper waren. De eerste helft bespreekt thema’s als eerste dates en verliefd worden, de tweede concentreert op alles dat na de bruiloft komt en wordt daarmee steeds deprimerender (denk aan gebrek aan seks, scheidingen, en mensen die anderen oppikken op begrafenissen).

Van awkward tot seksbom

De cast, bestaande uit vier acteurs en actrices, spelen alle personages en zorgen daarmee voor een aantal snelverkledingen achter de schermen. De musical vormt de perfecte mogelijkheid voor de West End-acteurs om hun totale spectrum aan acteerskills, accenten en vocaal bereik te laten zien. Julie Atherton transformeert in een seconde overtuigend van awkard meisje tot seksbom, terwijl Gina Beck op een fantastische manier gevoel stopt in elk personage dat ze speelt. Haar rollen vormen een mooie kans om te pronken met haar enorme vocale bereik. Beck kan alles met haar stem: van ‘standaard’ zingen tot hoger dan hoog, van lange noten tot operastijl. Simon Lipkin heeft dan de lachers op zijn hand, en weet dan weer te betoveren met een hartverscheurende ballad, terwijl Samuel Holmes zorgt voor wat lievere, subtielere grapjes.

Overtuigende cast

I Love You, You’re Perfect, Now Change slaat de spijker op zijn kop bij het samenvatten van typische relatieproblemen, zowel groot als klein en op de meest grappige manieren, maar de voorstelling overtuigt vooral door de prestaties van de cast. Met hun scherpe blikken, gezichtsuitdrukking en de overtuiging die ze in hun stem leggen, geven ze de soms wat afgezaagde grappen pit. Voor iedereen die West End-sterren van dichtbij en in een klein theater willen zien, is I Love You, You’re Perfect, Now Change een aanrader.

I Love You, You’re Perfect, Now Change is nog t/m 18 juli te zien in Above the Arts.

Door: Lisa Theresa Downey-Dent.

13 juli 2015, 20:08